2. generáció 1979-1983
Ez a modell már kapható volt szedán kivitelben is, de kevésbé az európai piacokon, inkább csak Japán és Amerika. Amerikában ugyanakkor létrehoztak egy kombi változatot is mely, a country nevet viselte. A szedán verzió Japánban a Ballada becenevet kapta. Amíg Japán és Amerika 1.3 - 1.5 literes motorok között válogathatott, addig Európa csak az 1.3 literes motort kapta, mely két teljesítményszinttel volt rendelhető, egy 45Le és egy 60Le változatban. Váltók terén 4 és 5 fokozatú kézi volt kapható, és egy félig automatikus 2 sebességes. Érdekesség, hogy a 4 ajtós változat, melyet Ballade néven hívtak, a Mercedes-Benz fennhatósága alatt készült. Sok Civic modell került eladásra Ballade néven (Ballade névvel nagyobb eleganciát kívántak sugallni). A Mercedes sokáig árulta Ballade néven a Honda Civicet, ezzel fedték le az olcsóbb modellek után érdeklődő piacot. A Honda megbízhatóságával nem is volt gondjuk. Sőt 2001-ig a Daimler-Benz Dél-Afrikai gyáraiban szerelték össze a Ballade modelleket. 2011-ben a City is Ballade néven jött ki Dél-Afrikában.
Technikai adatok
3-ajtós (SL) (**) 5-ajtós (SS) (**) Kombi
Motor 4 hengeres soros motor, SOHC, 8 szelep
Kapacitás 1,3 literes (1335 cc) 1,3 literes (1335 cc)
Sűrítési arány 8.4: 1 ? 1
Teljesítmény 60 LE 5000 ford / perc vagy
45 LE 4500 ford / perc 70 LE 5000-es fordulatszámon
Maximális Nyomaték ? Nm? Rpm 105 Nm 3500 fordulat / perc
Önsúly 730-785 kg 765-775 kg
Legnagyobb sebesség 135-150 km / h
Gyorsulás 0-100 km / h 60Le verzió: 14,6 mp
Hossz / szélesség / magasság 3760 / 1580 / 1335 mm 3830 / 1580 / 1335 mm 3995 / 1580 / 1385 mm
Gyári gumiabroncsok 155 SR 12 (SR 13 és 155 ) 5,00-12-6PR
Fogyasztás 60PS-Version: 9.3 l/100 km 4,5 l/100 km
(Az állandó 60 km / h)
Eredeti ár (kb) 11 933 DM
További műszaki jellemzői szabványos, négy sebességes manuális váltó,
opcionális 5 sebességes manuális váltó, vagy Hondamatik opcionális Hondamati