4. generáció 1987-1992
1987-ben áttervezték a Civicet, és így létrejött a 4. generáció, melyre jellemző az alacsony építés, és a nagyobb méretek. Sok féle modellt és felszereltségi szintet kínáltak belőle, mint a 2 ajtós (CR-X avagy: Civic Revolution X), 4 ajtós, valamint a Shuttle. USA piacokon már karburátor nélkül forgalmazták csak, viszont Európai piacokon fellelhetőek a karburátoros változatok. Ennél a generációnál jelent meg a teljesen független hátsó felfüggesztés, és a teljes modellválaszték. A motorválaszték 1.3 literes 75le, 1.4 literes 90Le, 1.6 literes motor 109Lóerő, a kuriózumnak számító Si modell B16-os motorkóddal szerelt 1,6 literes DOHC VTEC 150 Le motor, valamint az 1.5i 90Le-s klasszikusnak mondható d15b2-es motor. Ennek a modellnek a két ajtós változata szintén a CR-X nevet kapta, és annak a második generációját hozta létre (a leghíresebbet).
Technikai adatok
3-ajtós 3-ajtós ferdehátú és szedán Shuttle
1,3 1.4 ('89-ig) 1.5i ('90-tól) 1.6i 1.6i
Motor
4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelep, karburátor 4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelep, és PGM-FI
A motor típusa D13B D14a D15b2 D16Z5 D16Z5
Kapacitás 1343 cc 1396 cc 1493 cc 1590 cc
Összenyomás 9.0: 1 9,3: 1 9.1: 1
Teljesítmény 75 LE / 55 kW 6.300/min 90 LE / 66 kW 6.300/min 90 LE / 66 kW 6.300/min 109 kW /
80 kW-on 6.300/min
Max. Nyomaték ? ? ? ? ?
Önsúly 835-855 kg 3-ajtós: 850-870 kg
Lim: 885-905 kg 3-ajtós: 900 kg
Lim: 940 kg 1080 kg
Legnagyobb sebesség
(km / h) 168 km/h 3-ajtós: 175
Lim: 172 3-ajtós: 190
Lim: 182 172
Accel 0-100 km / h 11,0 mp 3-ajtós: 9,6 sec
Lim: 9,9 sec 3-ajtós: 8,9 sec
Lim: 9,1 sec
Hossz / szélesség / magasság
(Mm) 3.965 / 1.680 / 1.330 3-ajtós: 3.965 / 1.680 / 1.330
Lim: 4.230 / 1.690 / 1.360
4.105 / 1.690 / 1.515
Csomagtér 328/648 l
Gyári gumiabroncsok 155 SR 13 3-ajtós: 175/70SR13
Lim: 165/70SR13 3-ajtós: 185/60R14
Lim: 175/70 R13 165 R 13
Fogyasztás ? ? ? ? ?
További műszaki jellemzői 5 sebességes manuális váltó, opcionális négyfokozatú automata 5 sebességes manuális váltó, opcionális négyfokozatú automata Állandó összkerékhajtás (a nyomaték elosztása kapcsolható), sebességfüggő szervokormány