5. generáció 1992-1995

 

Az 1991 Decemberében megjelenő Honda Civic 5. generáció volt az egyik legsikeresebb sorozata a civicnek. A modern, mai napig időtálló forma, és az erős, megbízható de takarékos motorok garantálták a sikert. Először itt jelent meg a coupe forma. A motorpalettát örökölte az előző generációktól, de bekerült a legendás 1.6literes 160le-s szívó DOHC benzines motor, ami a VTI felszereltségi szinttel debütált (motor kódneve: B16a1). Ezek közül egyedül az 1.3as motor és volt karburátoros. Ennek a Civic generációnak a CR-X sorozat új tagja is része, azaz a Del Sol, a targa tetős coupe, mely szintén megkapta a motorokat (1.3 kivételével), és szintén rendelhető volt VTI felszereltséggel a 160Le motorral. Kapható volt még leginkább a Svájci piaci igények kielégítésére az úgynevezett 1.5 literes VTEC-E motor, mely nem volt teljesítményben a "mezei" 1.5 literes motor felett, de környezetvédelmi szempontból több lépcsős változó szelepvezérlést kapott. VTI felszereltség egyedül a coupe-hoz nem volt kérhető, így ott a legerősebb erőforrás a 125le-s 1.6literes SOHC VTEC motor. Az 1.5 literes D15 motor eltérően jött ki a 3 ajtós és coupe változatban. A coupe már hengerenkénti befecskendezéssel kapta meg, így érezhetően kevesebbet fogyaszt, jobb a gázreakció, és kb 101-104Le teljesítményt képes leadni az D15B7 motorkóddal. A központi befecskendezéses D15B2 motort előszeretettel szeretik B7-re alakítani a szívósor, és ECU (számítógép) cseréjével. Érdemes továbbá megjegyezni, hogy 1993 utáni darabot érdemes vásárolni, melyben az ajtók belsejében már megtalálható az extra merevítés, mivel az oldalirányú töréstesztje gyenge lett, ezért a gyár az ajtókba merevítést rakott, mely a legkorábbi daraboknál nem található még meg. Ez egyébként egy ajtócserével orvosolható (ha le szeretnénk ellenőrizni: a kárpit lebontása után, ha látunk az ajtóban egy fém csövet vízszintesen végigfutni, akkor már a javított verziós ajtóval van szerelve).


Technikai adatok

3-ajtós 3-ajtós ferdehátú és szedán Coupé 94
1,3 1.5i / LSI 1.5VEi
(Csak 3-Tr). 1,6 ESI 1,6 VTI 1.5i
1.5LSi 1.6ESi
Motor dettó, de karburátor 4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelepes, PGM-FI
(1.5VEi a VTEC-E) / (1.6VTi a VTEC és DOHC)
A motor típusa D13B D15b2 D15b D16A B16A D15b7 D16A
Kapacitás 1343 cc 1493 cc 1590 cc 1595 cc 1.493ccm 1.590ccm
Sűrítési arány 9.0: 1 9,2: 1 9.3:1 9,2: 1 10,2: 1 9,2: 1
Teljesítmény 75 LE / 55 kW 6.300/min 90 LE / 66 kW 125 LE / 92 kW 6500 fordulat / perc 160 LE / 118 kW
a 7.600/min 101 LE / 74 kW 5.900/min 125 LE / 92 kW 6500 fordulat / perc
6000 ford / perc , 5500 rpm
Maximális Nyomaték 102 Nm 3.100/min 119 Nm 4.700/min 129 Nm 4500 fordulat / perc 142 Nm 5.200/min 150 Nm 7000 fordulat / perc
Saját tömeg 925 kg 3-T.: 935kg
Lim: 980kg
LSI: 15 Kg
AT 30 Kg
935 kg 3T 985kg
Lim 1.030kg
AT 30 Kg
3T 1.080kg
Lim 1.105kg

Legnagyobb sebesség 170 km / h 180 km / h
(177 GB) 180 km / h 195 km / h
(192 GB) 215 km / h 190 km / h
(187 GB) 200 km / h
(197 GB)
Gyorsulás 0-100 km / h 11,3 mp 3-T.: 9.7sec
Lim: 10,2 1,10 sec 3-T. 8,7 sec
Lim: 8,8 sec 3-T. 7,3 sec
Lim: 7,8 sec
Hossz / szélesség / magasság 3-ajtós: 4070 / 1695 / 1350 mm
Lim: 4395 / 1695 / 1375 mm
4390 / 1695 / 1345 mm
Fordulókör 3-ajtós: 10,5 m
Lim: 10,7 m
3-T.: 11.2m
Lim: 11.4m

Csomagtartó 3-ajtós: 214 l
Lim: 381 l
3-T.: 180 l
Lim: 376 l
389 l (#) (???)
Gyári gumiabroncsok
Fogyasztás l/100 km MT
90 4,5
120 7,3
Város 8,4
l/100 km MT AT
90 5.5 / 6,0
120 7,2 7,7
Város 8,8 9,5
Lim MT AT
90 5,6 / 1,6
120 7,3 9,7
Város 8,8 9,5
l/100 km MT
90 4,5
120 6,6
Város 7,6
l/100 km MT AT
90 5,9 / 6,4
120 7,5 8,0
Város 9,8 9,9
Lim MT AT
90 6,0 6,4
120 7,5 8,0
Város 9,8 9,9
l/100 km MT
90 6,0
120 7,5
Város 9,0
Lim MT
90 1,6
120 7,6
Város 9,2

További műszaki jellemzői Szervokormány standard, kivéve a háromajtós 1.5i
4 sebességes automata választható (nem 1.5VSi) ABS szabvány 4 sebességes automata választható (nem 1.5i)
Az összes modell fel van szerelve, 3-utas katalizátorral