6. generáció 1996-2001

 

A hatodik generáció bevezetése előtt a Honda újra megvizsgálta az Európai piac igényét. Ezen széria szintén megörökölte a motorokat, de az 1.3-as és 1.5 non-vtec motor megszűnt a japán változatban (ám az angol változat első két évében még az 1.5 non-vtec motort kapta, de már nem d15b, hanem d15z motorkóddal, és hengernekénti befecskendezéssel), helyettük lett egy szintén vtec mentes kis fogyasztású, 1.4 literes 90lóerős motor. (Érdekesség: a 75le-vel árult 1.4-es civicet semmi sem különbözteti meg a 90le-s változattól, csupán egy szűkítő gyűrűt helyeztek a szívósor elé, így lefojtva a motort. Ez akár házilag eltávolítható). Az 1.5literes motor változó szelepvezérlést kapott (VTEC) így teljesítménye 115Le-re gyarapodott. Az 1.6 literes motor VTEC és non-vtec változattal is kapható volt, 107 (d16y3-y7) illetve 126 lóerővel (d16y8), valamint ez a két utobbi motor az amerikai gyártású coupe modellben is megtalálható volt. Érdekesség még továbbá, hogy a gyártásban kétféle karosszéria is kapható volt. Az egyik az Angliai gyárból érkező Rover alapokon nyugvó ("csíklámpás"), míg a másik a Japán és USA piacokon található verzió volt (úgynevezett "békalámpás"). Kombit csak az angol változatban lehetett kapni. További érdekesség még, hogy 1.8literes b18 motor is megjelent az Angliai kínálatban, mely szintén VTI felszereltséggel került a szalonokba, akár kombi kivietelben. Ezek 170Le teljesítményűek voltak, lényegében az Integra motorja visszafogottabb teljesítménnyel. Az Angol Civic a Rover 400-as szériával rengeteg dologban megegyezik. (példaként, az ajtók is felcserélhetők a szedán modelleken, illetve sok Rover gépháztetője alatt találhatunk Honda motort)

1998 vége felé egy úgynevezett Face-lift jött, mely magyarul modellfrissítést takar. A Japán változat módosított első lámpákat kapott, valamint ezzel együtt, géptetőt, sárvédőket, és áttervezett lökhárítót, módosított hátsó lámpákat kapott, valamint már az 1.4 literes változat is 262-es átmérőjű első fékeket kapott. Az Angol változat szintén a lámpák terén lett megváltoztatva, valamint lökhárítókból is újat kapott.

Technikai adatok
EJ9 EJ9 EK3 EK1 EK4
1.4i 1.4i S 1.5i LS 1.6i ES 1.6 VTi
Motor 4hengeres, SOHC, 16 szelepes, PGM-FI 4hengeres 16szelepes VTEC und DOHC
Motortípus D14a D14a D15Z6 (VTEC-E) B16A
Kapacitás 1.396 ccm 1.396 ccm 1.493 ccm 1.590 ccm 1.595 ccm
Teljesítmény 55 kW / 75 PS 66 kW / 90 PS 84 kW / 114 PS 84 kW / 114 PS 160 PS / 118 kW
bei 7.600/min
Maximális nyomaték 109 Nm / 3.000/min 120 Nm / 4.500/min 134 Nm / 5.200/min 140 Nm 5.000/min 150 Nm / 7.000/min
Önsúly 1.030 kg 1.040 kg 1.075 kg 1.105 kg 1.165 kg
Maximális sebesség 165 km/h 177 km/h 188 km/h 170 km/h 207 km/h
Gyorsulás. 0-100 km/h 13.9 sec 10.8 sec 10.2 sec 10.7 sec 8.0 sec
Hossz / szélesség / magasság 4.190 / 1.695 / 1.375 mm (**)
Fordulókör 10.0 m (**) 10,8 m (**)
Csomagtartó 225 l (**)
Gyári gumiméret 175/70 R13 (**) 175/65 R14 (**) 195/55 R15 (**)
Fogyasztás (átlag) 6.6 l/100km 6.6 l/100km 5.9 l/100km 6.5 l/100km 7.8 l/100km

 

Technikai adatok Angol Civic esetén
Modellfrissítéskor érkezett az 1.8vti, valamint a 2.0TD. A motorok általában 1-2Le-vel erősebbek lettek.
1.4 1.5 1.6 1.6iSR 1.8Vti 2.0TD
Sűrítési arány 9.2:1 9.6:1 9.6:1 9.6:1 10.0:1 19.5:1
Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC VTEC Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC VTEC Soros 4 hengeres 16 szelepes turbó dizel
Motortípus D14A 2/7-8 D15z 3/8 D16 b2/w3-4 D16y 2/8 B18c4 20T2 N/R
Kapacitás 1396 1493 1590 1590 1797 1994
Teljesítmény 90Le 114Le 115le 125Le 124Kw/169Le 105Le (20T2R)
86Le (20T2N)
Maximális nyomaték 120Nm 134Nm 140Nm 143Nm 169Nm 210Nm/170Nm
Önsúly 1260kg
Maximális sebesség
Gyorsulás. 0-100 km/h
Hossz / szélesség / magasság
Fordulókör
Csomagtartó
Gyári gumiméret
Fogyasztás (átlag)




Ez volt az első széria Civic-ben ahol felbukkant a Type-R logó. 1997 augusztusában jelent meg először. Bár nálunk nem volt elérhető, azért mégis említést érdemel. Alvázkódja EK9. Kis mennyiségben gyártották. Motorja 185LE-t tudott 1.6 literes szívó létére, motorkódja B16B. Alvázkód: EK9 Intega typerhez nagyon hasonló, kemény futóművet kapott, amit az 5x114,3 lyukosztású felnik is elárulnak. Belsőtérben a piros szín uralkodott, Integrából ismert Recaro sportülések, piros ajtókárpitok, és piros szőnyegek voltak találhatók, valamint egy titán váltógomb. A kormány a MOMO-tól származik, és bőr borítású.

Egyéb változatai:

Honda Civic Type-R Motor Sports edition:
Gyárilag lemezfelnin jött ki, légkondicionáló és, szervokormány nélkül. De a súlycsökkentés áldozata lett még az elektromos ablakok, valamint a rádió is.

Honda Civic Type-Rx:
Az eredeti Type-R modell felextrázott változata. Többek között kapott színrefújt elektromosan nyitható és zárható tükröket, CD lejátszót, automata klíma rendszert, valamint kulcs nélküli ajtónyitást. A belső térben pedig sport alumínium pedálsort kapott, és carbon középkonzolt.

Sajnos csak jobbkormányos változatban volt kapható, de már itthon is találunk átépített változatokat.