7. generáció 2001-2005

 

2001-ben bemutatott Honda Civic hetedik generációja, háromféle gyártással került piacra. A coupe Amerikából érkezett, a szedán Japánból, és a 3 és 5ajtós modellek pedig Angliából. Utóbbiak az elterjedtebbek nálunk. Hatalmas előrelépés mutatkozott biztonság terén, hisz az eddigi Civic generációk ütközésvédelme nem volt túlzottan kimagasló. Itt viszont nagyon jó eredményt ért el az autó az EURO NCAP törésteszten ( * * * * ), valamint alapfelszereltség része a 4db légzsák (2 front, 2 oldalsó). Motorpaletta 3 motorból áll. Az 1.4 literes Vtec mentes 90Le-s erőforrásból, az 1.6 literes 110Le-s VTEC-II erőforrásból, egy újdonságnak számító ISUZU alapokon nyugvó 1.7literes CTDi turbó-dízel motorral, a coupe kapott egy 1.7 literes D-s motorkóddal rendelkező motort (D17A1-2-6), valamint a Type-R és Si modellekben szolgáló 2 literes erőforrásokból. Utóbbi 2 literes motorok teljesítménye: Type-R K20A2 = 200Le Si K20a3 = 160Le, mindkét 2 literes motor 6 fokozatú kézi váltót kapott. A sima 1.4 illetve 1.6 literes motorok pedig 5 sebességes kézi váltóval, vagy automata váltóval voltak rendelhetők. Nálunk a K20a3 160 lóerős 3ajtós változatát nem lehetett kapni, csak az Amerikai piacokon Si típusjelöléssel (és sokak szmorúságára: csak ehhez volt rendelhető tetőablak a 3 ajtós karosszériából). Viszont elérhető volt ez a motor 5ajtós kivitelben a VSA felszereltséggel. Fontos tudni, hogy ez a generáció egy motort sem örökölt, mindegyiket újratervezték, így érdemes figyelni a nyomaték és Le adatokat, mert megelpő, hogy az 1.6 literes motor nyomatéka nagyobb, mint a korábbi 1.6literes 160 lóerős "vti" motorjának. Az EP3as alvázkóddal kapható Type-R több helyen is, hatalmas elismerést kapott, még a legrangosabb Angol Fifth gear műsorban is az utak királyának nevezték, vezetési élménye, és teljesítménye miatt.

A japán gyártású szedánból készült Hybrid változat is, mely a Honda IMA rendszerét kapta meg. Ezt egy 1.3 literes i-DSI motor hajtotta, amely 85 lóerős teljesítményt adott le 5700-as fordulaton. Ehhez kapcsolódott egy 20 lóerős elektromotor, mely úgy működik mint egy generátor, fékezéskor és lassításkor feltölti az elemeket. IMA RENDSZERRŐL BŐVEBBEN ITT OLVASHAT

2003-ban itt is eljött a face-lift (modellfrissítés) ideje...
Az addig megszokott 4x100-as felfüggesztést 5x114,3-ra cserélték, áttervezeték a lengéscsillapítókat, rugókat, kormányművet, és számtalan apróságot. Bekerül pl. a hátsó toronymerevítő. Külsőre sok minden megváltozott, például az első lámpákat vetítőlencsésre, azaz projektorosra cserélték, és ezt úgy, hogy a géptetőn, sárvédőkön nem változtattak. Az első lökhárító is más mintát kapott, valamint a ködlámpát beleintegrálták. Lényegében ezzel egyszerűen megoldották a jelenlegi tulajok helyzetét, mert aki egy 2001-es toldatok nélküli alapváltozatot használ, az könnyedén, viszonylag olcsón, akár otthon összeszerelve, varázsolhat magának "faceliftes type-R" kinézetet egy lámpa, lökhárító, toldat, hátsó szárny vásárlásával... Melyben szívesen tudunk segíteni. belső térben már több változatás történt: a kárpitozás piros varrást kapott, az ülések is piros-fekete színekben tündökölnek, valamint a Type-R ből ismert bőrkormány is beszerelésre került, igaz fekete logóval. A középkonzol műanyaga és szellőzők, ajtó panelek pedig ezüst színű díszítő elemeket kaptak. Persze lelkes tulajoknak megsúgjuk: ezek is könnyen cserélhetők, régebbi modellekben. Bár előtte is létezett automata klíma, de 2003 után már leginkább csak azzal találkozhatunk.

2005-ben a Forma 1 rajongókat a Honda egy BAR-Honda kiadással is meglepte, mely az 1.4 és 1.6 literes modellek átmatricázott változatai. Lényegében a BAR-Honda frma 1 autójának mintájára öltöztették fel az autókat, ám mivel a fő szponzor egy dohánygyártó cég volt, így azok betűtípusával más szöveget helyeztek el az autón. Érdekesség, hogy az autó oldalán egy vonalkód látható, ami egy kis viccet takar, ugyanis a vonalkod angolúl BAR-CODE... és ugye a BAR-Honda névre kívántak ezzel utalni. Sajnos Type-R nem kapott ilyen díszítést.

2003-ban a Type-R kijeött egy limitált sorszámozott szériával a Jubileumi kiadással a 30. születésnapot ünnepelve ezzel. Ennek ülései piros Recaro sportülések voltak, valamint a padlószőnyeg is élénk piros színben került az utastérbe, akár csak az oldalkárpitozás. 300 darab készült belőle, és 3 színben volt rendelhető. Színenként 100-100 darab. Ezek a színek a "Nighthawk Black', "Satin Silver", és a "Milano Red".



Technikai adatok
1.4i LS 1.6i LS 1,7 CTDi LS 1.7i LS (coupe)
Motor Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC, VTEC-II Négyhengeres soros motor, 16V, DOHC, közös nyomócsöves dízel
Közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel. Négyhengeres soros motor, 16 szelepes SOHC VTEC-II
A motor típusa D14Z D16V 4EE2 (Isuzu) D17a
Kapacitás 1,4 literes (1396 cc) 1,6 literes (1590 cc) 1,7 literes (1686 cc) 1,7 literes (1668)
Sűrítési viszony 10,4: 1 10,4: 1 18,4: 1 9.9:1
Teljesítmény 66 kW / 90 LE 5600 ford / perc 81 kW / 110 LE 5600 ford / perc 74 kW / 100 LE 4.400-nál 92 kW / 125 Le / 6300 RPM
maximális Nyomaték 130 Nm 4300 fordulat / perc 152 Nm 4300 fordulat / perc 220 Nm 1800 fordulat / perc 154 Nm / 4800 RPM
Önsúly 1167-1270 kg (háromajtós)
1130-1214 kg (5-ajtós) 1192-1279 kg (háromajtós)
1145-1221 kg (5-ajtós) 1342 kg (háromajtós)
1375 kg (5-ajtós) 1155Kg
Legnagyobb sebesség 177 km / h (167 Auto) (háromajtós)
176 km / h (165 Auto) (5-ajtós) 187 km / h (182 Auto) (háromajtós)
187 km / h (179 Auto) (5-ajtós) 182 km / h 201 km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 11,8 másodperc (14,2-val automata) (3-ajtós)
11,8 másodperc (14,4-val automata) (5-ajtós) 9,9 sec (11,7-val automata) (háromajtós)
10,2 másodperc alatt (11.9-val automata) (5-ajtós) 12,11 mp (háromajtós)
14,11 mp (5 ajtós) 9,6 mp
Hossz / szélesség / magasság 4140 / 1695 / 1440 mm (háromajtós)
4285 / 1695 / 1495 mm (5-ajtós)
4460 / 1715 / 1445 mm (szedán, sem Németországban) 4.438 / 1.695 / 1.399 mm
Fordulókör 11,4 m (háromajtós) / 11,8 m (ötajtós) / 10.8 m (coupe)
Csomagtartó (VDA standard) 315 l (3 ajtós) / 370 l (ötajtós) / 448 l (coupe)
Gyári gumiabroncsok 195/60 R15 88H
Fogyasztás A l/100 km MT AT
városi 3,8 9,7
Nem Városi 4,5 5,8
kombinált 6,4 7,2
A l/100 km MT AT
városi 7,8 9,8
Nem Városi 5,5 5,8
kombinált 7,6 7,2
A l/100 km MT
városi 3,6
Nem Városi 4,4
kombinált 5,0
A l/100km MT AT
városi 9.0 / 9.9
Városon kívüli 5.5 / 5.7
kombinált 6.8 / 7.3



Emissziós szabvány EURO 4 (D4) / EU2005 EURO 3 EURO 4 (D4) / EU2005

 

A Type-R már 2001-ben 5 csavaros felfüggesztéssel jött ki, keményebb futóművel, 200 lóerős motorral, Sport ülésekkel, nagy hátsó szárnyal (amit ma már közkedvelten szerelnek át kisebb motoros változatokra, ugyanis a megjelenést nagyon feldobja, és egyszerűen felszerelhető), valamint toldatokkal (melyek az 1.6sport hoz is rendelhetők voltak a szárny kivételével). Bár elöl a futómű McPherson rendszerű felfüggesztést kapott, úttartása, kanyarsebessége kiváló. Fékrendszert tekintve nagyobb féknyergeket és 300mm átmérőjű tárcsákat kapott az első tengelyre. Gyárilag első, valamint hátsó toronymerevítéssel szerelték. Valamint a 6 fokozatú kézi váltóval, ami lényegében nem egy nagyobb áttételt kapott a 6. fokozattal, hanem az előtte lévő 5 fokozat lett kisebb, így elmondható, hogy a 6 fokozat benne, ~akkora mint az 1.6 literes változatban az 5. A motorkódja K20A2. A 160 lóerős változatnak pedig K20A3.


Type-R Si / VSA
Motor 4 hengeres soros motor, DOHC i-VTEC, 16 szelepes, 2 vezérműtengelyes. 4 hengeres soros motor, DOHC i-VTEC, 16 szelepes, 2 vezérműtengelyes.
Kapacitás 2 literes (1990 cc) 2 literes (1990 cc)
Teljesítmény 200 LE / 147 kW / 7400RPM 160 LE / 120kW / 6500RPM
Maximális Nyomaték 196Nm / 5900RPM 191Nm / 4000RPM
Önsúly 1270 kg 1250kg
Legnagyobb sebesség 235km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 6.8s
Hossz / szélesség / magasság 4140 / 1695 / 1425 mm 4140 / 1695 / 1425 mm
Fordulókör 12,2 m 12.2m
Csomagtartó mérete 315 literes 315 literes
Fogyasztás (átlag) 8.9l 8.9l

Honda civic project