
8. generáció 2006 - 2012
A 2005 végén 2006 elején bemutatott 8. generációs Honda Civic egy merész új designt kapott, mely agresszív és sportos külsőt kölcsönzött az autónak. A szedánt Törökországban gyártják (szedán Type-R, persze Japán), a 3 és 5ajtós változatot Angliában, és a Coupet természetesen Amerikában. A motorpaletta megint átdolgozásra került, igy megjelent az 1.6 1.8 literes benzines VTEC erőforrások melyek megfelelő, a designhoz méltó dinamikával mozgatják az autót, valamint a 2 Literes Type-R 200 lóerős sport változat.. Jelentős újdonság, hogy a már Accordból ismert jól bevált 2.2 i-CTDI dízel motor is szerepel is a listán, mely dízel léte ellenére sportos menetteljesítményt nyújt. Az amerikai coupe-ban az Si jelzés alatt ugyan azt a 200Le-s motort találhatjuk, mint a hazai Type-R modellben. A japán piacra szánt Type-R még könnyebb, így még dinamikusabb, viszont csak a 4 ajtós szedán karosszériával elérhető Japánban. Ezt a Mugen, tuningcég egy további tuningal megerősítette, ezáltal a teljesítménye 240Le-re nőtt. Ez a sorozat erősen limitált, mivel csak 300darab készült belőle, és előrendelésben egy óra leforgása alatt elfogyott az összes, ez a Mugen RR.
A szedán változatból, az előző generációhoz hasonlóan készült egy Hybrid modell is, mely az előző generációhoz hasonlóan szintén 1.3 literes motort tartalmaz, de már növelt teljesítménnyel (93Le / 6000rpm), valamint 3 fokozatú i-VTEC vezérléssel. Viszont a manuális váltó megszűnt a kínálatban, csak CVT fokozatmentes automata váltóval kapható.
Technikai adatok
1.4 i-VTEC 1.6 i-VTEC 1,8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Motor R18
A motor típusa Benzin i-VTEC SOHC Benzin i-VTEC SOHC Benzin i-VTEC SOHC Diesel C.R.D DOHC
Kapacitás 1339 1595 1799 2204
Sűrítési arány 10.5:1 10.5:1 16.7:1
Teljesítmény 100Le/73Kw /6000rpm 125le/92kw/6500rpm 140Le/103Kw /6300rpm 140Le/103Kw /4000rpm
Maximális Nyomaték 127Nm/4800rpm 152Nm/4200rpm 174Nm/4300rpm 340Nm/2000rpm
Önsúly 1226 1297 1420
Legnagyobb sebesség 177km/h 197km/h 205km/h 205km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 13.0s 10.5 8.9s 8.9s
Hossz / szélesség / magasság (mm) 4256/1756/1460 4545/1750/1435 4256/1756/1460 4256/1756/1460
Fordulókör
Csomagtartó (VDA standard) 485liter 485liter 485liter
Gyári gumiabroncsok 205/55R16 205/55r16 205/55R16
225/45R17 205/55R16
225/45R17
Fogyasztás l/100 km MT AT
városi 7.3 6.9
Nem Városi 5 5,1
kombinált 5.9 5.7
l/100 km MT
városi 9.1
Nem Városi 5,4
kombinált 6.7
l/100 km MT AT
városi 8.8 10
Nem Városi 5.5 5.8
kombinált 6.7 7.3
l/100km MT AT
városi 6.7 6.7
Nem városi 4.5 4.5
Kombinált 5.3 5.3
Motor
Soros 4 hengeres 16 szeleps DOHC i-VTEC
Kapacitás 1998cc
Sűrítési arány 11.0:1
Teljesítmény 148kw / 201Le / 7800rpm
Maximális Nyomaték 193Nm / 5600rpm
Önsúly 1360 kg
Legnagyobb sebesség 235km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 6.6s
Hossz / szélesség / magasság 4269/1785/1445
Gyári gumiabroncsok 225/40R18
Fogyasztás 8.7l/100km
Ez a civic az európai változat után jelent meg. Motorját az Accord Euro R (CL7) adja, módosítva természetesen. Karosszériáját megerősítették, hogy szedán létére is merev maradjon. Fékei nagyobbak (320mm) és persze a motorja is erősebb (222 Le) a magas kompressziónak köszönhetően, illetve olyan apróságok miatt, mint a polírozott szívórendszer, 4-2-1 leömlő speciális rendszere, illetve számos finom apróság, melyek bizonyos része az NSX gyártástechnológiájára utal. 2.0
Motor
Soros 4 hengeres 16 szeleps DOHC i-VTEC
Kapacitás 1998cc
Sűrítési arány 11.7:1
Teljesítmény 165kw / 222Le / 7800rpm
Maximális Nyomaték 193Nm / 5600rpm
Önsúly 1260 kg
Legnagyobb sebesség 235km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 6.6s
Hossz / szélesség / magasság 4539/1770/1430
Gyári gumiabroncsok 225/40R18
Fogyasztás 8.7l/100km