9. generáció 2012 - ...
2011 Szeptemberében került bemutatásra a 9. generációs Honda Civic. Külső stílusjegyeiben megint futurisztikus formákat hordoz, és talán elmondható, hogy az előző generáció kinézetét alakították tovább a jelen kor igényeinek megfelelően. Tervezéskor különösen nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikára, és a az autóból való kiláthatóságra egyaránt. Légellenállása bámulatos 0,27 CW, mellyel a kategóriájának legjobbja lett, és persze, ami a fogyasztási adatokon is meglátszik. A tengelytávot 30mm-el rövidítették meg, de az utastér nem csökkent ennek ellenére sem. A hátsó felfüggesztésnek, és a középre helyezett üzemanyagtartálynak is köszönhetően, a csomagtér 477 literes, mely a hátsó ülések ledöntésével 1210 literessé változik (tetővonalig 1378 liter). A hátsó tengelyt nagyobb merevségűre tervezték, és előszeretettel alkalmaznak folyadékkal töltött bakokat, szilenteket (hidraulikus motortartó bakok pl.), melyek tovább növelik az úttartást, vezetési élményt, és komfortot egyaránt. Több mint 20 000 kilométert tesztelték az autót az angliai utakon, hogy megfelelőre hangolják a felfüggesztést. Jelenlegi ismert motorpalettája: 1.4, 1,8 literes benzines erőforrások, és a 2.2i-DTEC valamint az új 1.6 literes i-DTEC dízel motorok. Utóbbi dízel motorral akár 3.3 és 4 liter között autózhatunk, attól függően, hogy országút, vagy város. Kombinált átlagfogyasztása 3.6 liter, mely nem csak egy prospektus adat, mint más gyártóknál, amit több tesztben is tudtak bizonyítani. Ha hozzávesszük a Japán technológia megbízhatóságát, akkor bizony komoly gondban vannak a francia és német dízel konkurensek (nem mintha, eddig nem lettek volna gondban), elég ha csak a Lupo 3L-re gondolunk, mely egy elég korlátozottan használható autó, ez pedig viszont egy komplett családi autó mindenféle spórolás nélkül.... Ha pedig ez nem lenne elég, természetesen az EURONCAP 5 csillagos töréstesztje is megvan.
Már kapható az 5 ajtós kombi változata is, mely rengeteg sikert ért el, és sok szaklap nyilatkozott arról, hogy a lehető legjobb kombi a piacon, minden tekintetben.
1.4 i-VTEC 1.8 i-VTEC 2.2 i-DTEC 1.6 i-DTEC
Motor
A motor típusa Benzin i-VTEC SOHC Benzin i-VTEC SOHC Dízel i-DTEC DOHC Dízel i-DTEC DOHC
Kapacitás 1339 1798 2199 1597
Sűrítési arány 10.5:1
Teljesítmény 100Le/73Kw /6000rpm 142le/104kw/6500rpm 150Le/110Kw /4000rpm 120Le/88Kw /4000rpm
Maximális Nyomaték 127Nm/4800rpm 174Nm/4300rpm 350Nm/2000-2750rpm 300Nm/2000rpm
Önsúly 1190-1275 1239-1369 1370-1482 1310-1428
Legnagyobb sebesség 187km/h 190km/h 217km/h 207km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 13.0s 8,7 (10,4 AT) 8.6s 10,5s
Hossz / szélesség / magasság (mm) 4300/1770/1440 4300/1770/1440 4300/1770/1440 4300/1770/1440
Fordulókör
Csomagtartó (VDA standard) 477liter 477liter 477liter 477liter
Gyári gumiabroncsok N/A N/A N/A N/A
Fogyasztás l/100 km MT
városi 6.6
Nem Városi 4.7
kombinált 5.4
l/100 km MT AT
városi 7.3 8.7
Nem Városi 4.9 4.8
kombinált 5.8 6.3
l/100 km MT
városi 5.2
Nem Városi 3.9
kombinált 4.4
l/100km MT
városi 4
Nem városi 3.3
Kombinált 3.6